Iedere organisatie is anders en daarom is ondersteuning op het gebied van Personeel en Organisatie (P&O) altijd maatwerk. Welke werkzaamheden moeten gebeuren en wat heeft de hoogste prioriteit? En niet onbelangrijk: waarom moeten deze werkzaamheden gebeuren?

Elke samenwerking start met een P&O-scan, die in kaart brengt hoe uw personeelsbeleid er voor staat. In een persoonlijk gesprek maak ik een analyse van uw huidige personele organisatie: zaken als arbeidsovereenkomsten, huisregels, toepassing van de CAO, ontslag en ziekteverzuimbeleid worden zorgvuldig in kaart gebracht. Vervolgens krijgt u een concreet en praktisch advies en ziet u waar u nu staat, en waar behoeften en knelpunten liggen. Dit is de basis voor een verdere samenwerking.

Ik kan u ondersteunen bij het opstellen van beleid en procedures en geef praktisch advies, maar ik ondersteun u juist door zelf de werkzaamheden uit te voeren, op het gebied van:

 

Werving en selectie van nieuwe medewerkers
Het opstellen en uitzetten van vacatures, selectie van de juiste kandidaten, het voeren van sollicitatiegesprekken en de administratieve afhandeling.

Aanstelling en arbeidsovereenkomsten
Adviseren over arbeidsvoorwaarden. Het opstellen van juridisch correcte arbeidsovereenkomsten waarin de rechten en plichten van werkgever en werknemer goed zijn beschreven.

Introductie nieuwe medewerkers
Het opstellen van een introductieplan met presentatie voor nieuwe medewerkers. Het maken van checklists voor indiensttreding en ervoor zorgen dat nieuwe medewerkers voor indiensttreding alle benodigde documenten in huis hebben.

Personeelshandboek
Het opstellen van een personeelshandboek of bedrijfsreglement, op maat gemaakt met daarin alle afspraken tussen de werkgever en werknemers, als aanvulling op de arbeidsovereenkomst en CAO. Zaken die in een personeelshandboek staan zijn bijvoorbeeld werktijden, vakantie en verlof, ziekteverzuim en veiligheid. Zo zijn de regels voor iedereen duidelijk.

Personeelsdossiers
Het inrichten van personeelsdossiers die aan de wettelijke eisen voldoen, online of op papier.

Personeelsplanning
Het optimaliseren van de personeelsplanning en het inzichtelijk maken van verlof- en vakantie-uren door een (online) vakantiekaart.

Functionerings- en beoordelingsgesprekken
Invoeren of optimaliseren van functioneringsgesprekken of beoordelingssystematieken, adviseren en coachen bij het voeren van deze gesprekken.

Ziekteverzuimbeleid
Het opstellen van ziekteverzuimprocedures en een ziekteverzuimprotocol. Begeleiding van zieke medewerkers, waaronder contacten met de Arbodienst, volgens de Wet Verbetering Poortwachter. Terugdringen van ziekteverzuim: wat is de oorzaak, hoe kunnen we dit oplossen.

Arbeidsomstandighedenbeleid
Ondersteunen bij het opstellen van een Risico Inventarisatie & Evaluatie, wettelijk verplicht voor iedere werkgever. Op basis hiervan het opstellen van een plan van aanpak met verbeterpunten en de uitvoering hiervan. Ook BHV en preventie zijn onderdelen van het ARBO-beleid.

Uitstroom van medewerkers
Het maken van overzichten van tijdelijke contracten en het tijdig opstellen en versturen van aanstellingsbrieven. Het begeleiden bij ontslagzaken, al dan niet in samenwerking met een advocaat arbeidsrecht.

Informeren over veranderende wet- en regelgeving en CAO
Advisering over de wet Werk en Zekerheid, veranderingen in CAO’s, fiscale regelingen als reiskosten, onkostenvergoedingen, etc.


U kunt mij inhuren voor een vast aantal uren per maand, bij een specifiek P&O-project of op interim-basis als tijdelijke vervanger of bij een tijdelijke uitbreiding van werkzaamheden. Per opdracht zal een passende offerte worden gemaakt: op basis van uurtarief, een abonnement of projectprijs.

Wilt u meer weten of eens kennismaken? Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek vertel ik u graag meer!

 

Marleen Kroeze – Partner in Personeel en Organisatie
Hogelandsingel 63 –  7512 GC Enschede
Telefoon: 06 10 12 13 11 – info@marleenkroeze.nl – KvK-nr: 65460014